Stiri

site_01

În data de 29 mai 2017, a avut loc la sediul Ambasadei Republicii Franceze în România  semnarea Acordului-Cadru de Cooperare și a celui de Dublă Diplomă între universitățile membre ale Alianței Române a Universităților Tehnice (ARUT) și Grupul Institutelor Naționale de Științe Aplicate (Grupul INSA).

În cadrul evenimentului festiv au luat cuvântul Excelența Sa domnul François SAINT-PAUL, Ambasadorul Republicii Franceze în România, domnul Mihnea COSTOIU, Rectorul Universității POLITEHNICA din București, domnul Jean Marie CASTELAIN, Directorul INSA Centre Val de Loire și domnul François Coste, Președintele Camerei Franceze de Comerț și Industrie din România.

De asemenea, la eveniment au fost prezenți reprezentanți ai Ministerului Educației Naționale, directori ai Grupului INSA, rectori și profesori din cadrul universităților membre ARUT, reprezentanți ai Camerei Franceze de Comerț și Industrie în România (CCIFER), reprezentanți ai companiilor și departamentelor de resurse umane, agenți de cooperare universitară și științifică, precum și diplomați francezi.

Acțiunile de cooperare dintre ARUT și INSA vizează schimbul de studenți din ciclurile de licență sau masterat, programe de dublă diplomă, schimbul de personal academic și administrativ, proiecte comune de cercetare, publicații comune, schimbul de informații privind programele și metodele de predare, organizarea în comun de seminarii, ateliere, cursuri, conferințe, precum și organizarea oricăror alte activități legate de propriile programe academice și științifice.

Studenții înscriși în cadrul programului de dublă-diplomă vor beneficia de obținerea a două diplome, respectiv Diploma de master într-una din universităţile membre ARUT și Diploma de inginer (echivalentă cu titlul de master) într-una din universităţile grupului INSA.

Momentul festiv s-a încheiat cu înmânarea Premiului de Excelență de către Mihnea Costoiu, Rectorul UPB, Excelenței Sale domnului François SAINT-PAUL, Ambasadorul Republicii Franceze în România, pentru devotamentul și profesionalismul cu care a sprijinit învățământul superior românesc.

S-a finalizat analiza contestațiilor primite în urma afișării rezultatelor verificării  eligibilității la proiectele depuse la apelul GEX 2017.

Rezultatul final cu lista proiectelor declarate  eligibilite îl găsiți la Pagina Cercetare - Programe interne cercetare (http://www.upb.ro/anunturi-interne-cercetare.html).

Banner_WEBDAYS

Webdays este un concept inovator, care vine în sprijinul tinerilor pasionați de web, noi tehnologii și antreprenoriat. Acesta este conceput în două formate : fie se desfășoară pe parcursul a trei zile consecutive, într-o variantă mai scurta, fie pe parcursul a şapte zile consecutive, varianta lungă.

Primul eveniment Webdays a avut loc în Africa, în anul 2011, la inițiativa fondatorului grupului Founder Family, Farid Arab.

Cu timpul, acest concept a devenit o referință a continentului. Astăzi, conceptul Webdays se derulează în mai mult de 20 de țări, România fiind prima țară europeană care a găzduit evenimentul. Acesta a avut loc în «Biblioteca Centrală» a Universității  POLITEHNICA din București.

Evenimentul s-a derulat în perioada 21-23 aprilie 2017, deschiderea oficială având loc la Castelul Bran, joi 20 aprilie. Realizarea acestuia a fost posibilă datorită dorinței de a întâlni oameni creativi și de a învăța lucruri noi, dintr-o perspectivă occidentală, a voluntarilor din asociația: “Comité des Etudiants Francophones Gaudeamus” (CEFG). Pe parcursul celor 6 luni de activitate, asociația CEFG a demonstrat un puternic spirit de implicare în lumea francofonă, aceasta susținând mai multe evenimente menite să implice studenții în diverse proiecte, precum organizarea acestui eveniment de mare avergură.

Pe tot parcursul organizării au fost evidențiate calități ale coordonatorilor și membrilor precum motivația, seriozitatea și implicarea. Cele 3 zile de Webdays au constat într-o serie interactivă de ateliere ce au avut ca și concept de bază, tematica pe subiecte de actualitate precum : antreprenoriatul, jocurile video, plăți electronice, telecomunicații, dezvoltarea durabilă. Aceste ateliere au fost difuzate, live pe facebook, de către conferențiari și înca se pot găsi pe pagina STARTUP.LIVE, unde sunt și interviurile cu cele doua ascociații participante, și anume AESO (Fac. de Inginerie Aerospațială) și clubul de robotică, RobotiqueFF(Fac. FILS).

Printre participanții evenimentului Webdays s-au numărat și invitați din mediul francofon, studenți ai Universității Tehnice din Cluj-Napoca și membrii ai CRU (“Centre de réussite universitaire”), studenți ai Universitatii de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa” din Iași, dar și studenți francofoni din țări precum : Republica Moldova, Albania, Macedonia, dar și din Armenia. Prezența acestora se datorează legăturilor Asociației cu mediul francofon din Romania și parteneriatului obținut cu OIF “Organizația internațională a francofoniei”.

După realizarea cu succes a evenimentului WEBDAYS, Comitetul nostru pregătește un nou eveniment ce va avea loc pe data de 3 iunie și care prezintă drept nucleu multiculturalitatea și diferențele dintre oameni. Mai multe detalii despre acest eveniment și despre activitățile desfășurate de asociația noastră le puteți găsi pe site-ul : www.asso-cef.org

FOTO-02

22 Mai 2017

Rezultatul final cu lista  proiectelor declarate eligibile, după  analiza contestațiilor îl găsiți la Pagina Cercetare - Programe interne cercetare (http://www.upb.ro/anunturi-interne-cercetare.html).

Foto_01_MARRAKECH

România a înregistrat un succes deosebit de important, vineri, cu ocazia alegerilor  preşedintelui şi a structurilor de conducere ale Agenţiei Universitare a Francofoniei, urmând a deţine pentru o perioadă de patru ani (2017-2021) conducerea celei mai mari organizaţii mondiale   de universităţi, institute de cercetare şi reţele academice.

Rectorul Universităţii de Ştiinţe Agronomice şi Medicină Veterinară din Bucureşti şi reprezentant al Consiliului Naţional al Rectorilor din România, Sorin Cîmpeanu,  a fost ales preşedinte în cadrul celei de a 17 -a Adunări Generale a Agenţiei Universitare a Francofoniei (AUF) care se desfăşoară în Maroc, la Marrakech, în perioada 10-12 mai 2017.

De asemenea, rectorul Universităţii Politehnica din Bucureşti, Mihnea Costoiu, a fost ales ca membru al Consiliului de Administraţie al AUF, în calitate de reprezentant al Europei Centrale şi Orientale.

Acest succes al reprezentanţilor României reprezintă o reuşită unică în istoria învăţământului superior romanesc, fiind pentru prima dată de la înfiinţarea AUF, în 1961, când ţara noastră deţine preşedinţia agenţiei şi cu atât mai meritorie ţinând cont de faptul că universităţile româneşti reprezintă doar 3% din totalul membrilor AUF.

Agenţia Universitara a Francofoniei este o organizaţie mondială care reuneşte reprezentanţi ai lumii universitare din 111 ţări,  de pe cinci continente, aproape 1000 de universităţi, institute de cercetare şi reţele academice fiind membre ale acesteia.

"Este o mare onoare pentru mine să reprezint România în fruntea acestei prestigioase agenţii, care reuneşte elita academică din ţările francofone de pe tot globul. Voi milita pentru dezvoltarea cooperării interuniversitare, atragerea de resurse în folosul tinerilor studenţi şi cercetători, în special pentru cei din ţările care au mai multă nevoie, în vederea asigurării de şanse şi oportunităţi egale", a declarat noul preşedinte AUF, Sorin Cîmpeanu.

El a mulţumit tuturor celor care i-au acordat încrederea şi i-a asigurat pe membrii agenţiei că va milita pentru realizarea obiectivelor stabilite în Strategia adoptată în cadrul adunării generale.

"Vreau să mulţumesc tuturor celor care mi-au acordat încrederea şi să îi asigur pe toţii membrii agenţiei că, alături de echipa AUF, voi milita pentru realizarea obiectivelor stabilite în Strategia adoptată în cadrul adunării generale. Doresc să aduc mulţumiri speciale colegilor din universităţile din România şi Republica Moldova, care au fost alături de noi, şi sunt convins că împreună cu Mihnea Costoiu vom reuşi să reprezentăm cu cinste învăţământul universitar romanesc" , a afirmat Domnul Sorin Cîmpeanu.

Rectorul UPB, Mihnea Costoiu a declarat că este o onoare pentru domnia sa că a reuţit să demonstreze că şcoala superioară românească şi reprezentanţii săi sunt recunoscuţi la nivel mondial.

"Este o mare onoarea pentru mine, pentru noi. Am reuşit să demonstrăm că şcoala superioară românescă şi reprezentanţii săi sunt recunoscuţi la nivel mondial. Sunt convins că vom reuşi să realizăm proiecte frumoase", a spus noul membru al Consiliului de Administraţie al AUF.

 

banner-CATALYST

Communicative Approaches in University Vocational Teaching Methodology focusing on Improving Educational Yield and Sustainability (CATALYST)

  Project Description - English version

Universitatea Politehnica din Bucuresti (UPB) a castigat un proiect international finantat prin Erasmus+, din 15.10.2016 pana in 14.10.2019, in urma colaborarii cu 13 universitati si organizatii din strainatate.

Obiectivul principal al CATALYST il constituie dezvoltarea si implementarea unor curricule  fundamentale pedagogice cuprinzatoare folosind ECTS/proiect de Ajustare Modulara (Tuning Modular design) in invatamantul vocational universitar, pentru Vietnam si Laos.

CATALYSTCommunicative Approaches in University Vocational Teaching Methodology focusing on Improving Educational Yield and Sustainability

Partenerii in proiect sunt:

Din Europa:

  1. Universitatea Politehnica din Bucuresti (UPB)
  2. Technische Universität Dresden (TUD)
  3. Paul Francis East representing The Pyramid Group (TPG)
  4. Edge Hill University (EHU)
  5. Limerick Institute of Technology (LIT)

Din Vietnam:

  1. Ho Chi Minh University of Technical Education (HCMUTE)
  2. Ho Chi Minh University of Technology (HUTECH)
  3. Hanoi University of Science and Technology (HUST)
  4. University of Languages and International Studies – Vietnam National University (ULIS – VNU)
  5. Hung Yen University of Technology and Education (UTEHY)
  6. Vinh University of Technology Education (VUTED)

Din Laos:

  1. National University of Laos (NUoL)
  2. University of Health Sciences (UHS)

Informatii suplimentare privind Obiectivele Proiectului

Alte obiective specifice sunt urmatoarele:

• implementarea pregatirii limbii engleze de specialitate conform mecanismului de Asigurare a Calitatii (QA) pentru a asigura participarea efectiva la Programul de Tara si  a folosi acest pachet pentru cerintele de pregatire viitoare in cadrul institutiilor Tarii Partenere.

• implementarea Pregatirii Pedagogice pentru participantii la Programul de Tara pentru a asigura elaborarea de catre Programul Tarilor a unei Curricule de Fond dezvoltata conform necesitatilor locale privind curricula.

• organizarea unei pregatiri privind Asigurarea Calitatii pentru toti participantii la intalnirea initiala (Start Off) pentru a asigura deplina implementare a obiectivelor de proiect si pentru a asigura insusirea Planului de Calitate si a Planului de Contingenta.

• asigurarea infiintarii unei Platforme Online dupa o analiza a necesitatilor in Luna 2 a proiectului pentru incarcarea intregii documentatii academice si administrative.

• crearea unei intelegeri clare a managementului structurilor pentru o operare fluenta a activitatilor academice si administrative.

• dezvoltarea unei programe concentrate asupra persoanelor cu dizabilitati.

• asigurarea Sustenabilitatii prin intermediul Procesului de Acreditare Oficiala pentru Curricula de Fond care sa includa Agrementul de Recunoastere a Modulului Inter-Universitar si a Grupului de Actiune si pentru crearea unui Plan Strategic pentru diseminarea post-proiect si a sustenabilitatii.

• dezvoltarea si implementarea unei strategii clare pentru a maximiza efectele Diseminarii celor doua Conferinte a Zilelor de Constientizare asupra Programului National privind Statutul Proiectului de Tara.

Obiectivele extinse vizeaza:

• dezvoltarea unor standarde educationale nationale si internationale transparente, a unor instrumente de invatare comparabile si a unor standarde de predare conform criteriilor Bologna.

• imbunatatirea calitatii metodologiei de predare si a utilizarii unor instrumente de predare inovative in cadrul Programului Tarilor.

• sustinerea internationalizarii participarii institutiilor UE si PC si a staff-ului de sustinere, precum si a mobilitatii si schimburilor de studenti.

• imbunatatirea calitatii si participarii absolventilor in cadrul sistemului educational si in ocuparea fortei de munca.

  Project Description - English version

 

Se prelungește termenul de depunere a aplicațiilor la competiția de granturi interne UPB GEX2017 până pe 8 Mai!

Se modifică Criteriul de eligibilitate pentru Directorul de Proiect care trebuie să fi obținut titlul de doctor începând cu 1 Ianuarie 2002! Vă invităm să consultați   Pachetul de informații GEX 2017!

Pentru mai multe informatii - clic aici

Decizie rector nr 265/27.04.2017

DSC_0420

 

Comisia de validare a candidaturilor pentru alegerea presedintilor de camine studentesti a avizat favorabil urmatoarele candidaturi:


  PROCES VERBAL Nr. 7217/25.04.2017

Pagina 5 din 33