Stiri

Rezultate preliminare (19 iulie 2017)

La fiecare facultate se vor întocmi şi se vor afişa, pentru ambele modalități de desfășurare concurs PROBE SCRISE sau INTERVIU:

  • listele candidaţilor declaraţi ADMIŞI în ordinea descrescătoare a mediilor generale obţinute, ținându-se seama de opțiunile din fișa de înscriere;
  • listele candidaţilor declaraţi ADMISI prin REDISRIBUIRE, care îndeplinesc baremul minim de admitere, în ordinea descrescătoare a mediilor generale obţinute, indicându-se facultatea la care au fost admiși prin redistribuire pe baza opțiunilor făcute la înscriere;
  • lista candidaţilor declaraţi cu BAREMUL ÎNDEPLINIT, care au îndeplinit baremul minim de admitere dar nu au avut media de admitere la nici o facultate precizată în fișa de înscriere.
  • lista candidaţilor declaraţi RESPINŞI care nu îndeplinesc baremul minim de admitere, în ordine alfabetică;

Înmatriculări (19 - 20 iulie 2017)

În această etapă, fiecare candidat declarat admis pe bază de probă interviu sau pe bază de probe scrise la facultatea de bază sau prin redistribuire trebuie să se prezinte la secretariatul facultăţii în vederea înmatriculării în anul I de studii. Este necesară prezentarea documentului de identitate în original.

Un candidat declarat admis la mai multe facultăţi se poate înmatricula la maxim două dintre acestea, o facultate la buget, respectiv o facultate cu taxă de şcolarizare.

Orarul de lucru pentru înmatriculări este 8:00-18:00.

Taxa de înmatriculare este 50 RON.

În această etapă, este necesară prezentarea diplomei sau adeverinţei de bacalaureat în original.

Candidații declarați admiși, care nu se înmatriculează până la sfârșitul acestei etape, sunt eliminați din concurs, iar locurile lor devin vacante.

Aceste locuri rămase vacante se ocupă prin redistribuirea în cadrul facultăţii a candidaţilor admişi şi înmatriculaţi.

Rezultate finale (21 iulie 2017)

Se afişează, la fiecare facultate, începând cu ora 13.00:

Lista candidaţilor admişi şi înmatriculaţi, pe domenii

Situația locurilor vacante, pe domenii.


 

De asemenea absolvenții cursurilor de licență pot opta pentru unul dintre cele 181 de programe de masterat.

Admiterea la studii superioare de masterat va fi organizată în două etape.

Cea de-a doua etapă va avea loc în intervalul 28 august și 15 septembrie.

 Recomandăm consultarea prealabilă a listei cu programele de studii de masterat.  

Universitatea POLITEHNICA din București va actualiza constant informațiile cu privire la procesul de admitere pe canalele sale de comunicare: www.upb.ro, Facebook și Admitere UPB 2017.

 

Communicative Approaches in University Vocational Teaching Methodology focusing on Improving Educational Yield and Sustainability (CATALYST)

Universitatea Politehnica din Bucuresti (UPB) a castigat un proiect international finantat prin Erasmus+, din 15.10.2016 pana in 14.10.2019, in urma colaborarii cu 13 universitati si organizatii din strainatate.

Obiectivul principal al CATALYST il constituie dezvoltarea si implementarea unor curricule  fundamentale pedagogice cuprinzatoare folosind ECTS/proiect de Ajustare Modulara (Tuning Modular design) in invatamantul vocational universitar, pentru Vietnam si Laos.

CATALYSTCommunicative Approaches in University Vocational Teaching Methodology focusing on Improving Educational Yield and Sustainability

Partenerii in proiect sunt:

Din Europa:

  1. Universitatea Politehnica din Bucuresti (UPB)
  2. Technische Universität Dresden (TUD)
  3. Paul Francis East representing The Pyramid Group (TPG)
  4. Edge Hill University (EHU)
  5. Limerick Institute of Technology (LIT)

Din Vietnam:

  1. Ho Chi Minh University of Technical Education (HCMUTE)
  2. Ho Chi Minh University of Technology (HUTECH)
  3. Hanoi University of Science and Technology (HUST)
  4. University of Languages and International Studies – Vietnam National University (ULIS – VNU)
  5. Hung Yen University of Technology and Education (UTEHY)
  6. Vinh University of Technology Education (VUTED)

Din Laos:

  1. National University of Laos (NUoL)
  2. University of Health Sciences (UHS)

Informatii suplimentare privind Obiectivele Proiectului

Alte obiective specifice sunt urmatoarele:

• implementarea pregatirii limbii engleze de specialitate conform mecanismului de Asigurare a Calitatii (QA) pentru a asigura participarea efectiva la Programul de Tara si  a folosi acest pachet pentru cerintele de pregatire viitoare in cadrul institutiilor Tarii Partenere.

• implementarea Pregatirii Pedagogice pentru participantii la Programul de Tara pentru a asigura elaborarea de catre Programul Tarilor a unei Curricule de Fond dezvoltata conform necesitatilor locale privind curricula.

• organizarea unei pregatiri privind Asigurarea Calitatii pentru toti participantii la intalnirea initiala (Start Off) pentru a asigura deplina implementare a obiectivelor de proiect si pentru a asigura insusirea Planului de Calitate si a Planului de Contingenta.

• asigurarea infiintarii unei Platforme Online dupa o analiza a necesitatilor in Luna 2 a proiectului pentru incarcarea intregii documentatii academice si administrative.

• crearea unei intelegeri clare a managementului structurilor pentru o operare fluenta a activitatilor academice si administrative.

• dezvoltarea unei programe concentrate asupra persoanelor cu dizabilitati.

• asigurarea Sustenabilitatii prin intermediul Procesului de Acreditare Oficiala pentru Curricula de Fond care sa includa Agrementul de Recunoastere a Modulului Inter-Universitar si a Grupului de Actiune si pentru crearea unui Plan Strategic pentru diseminarea post-proiect si a sustenabilitatii.

• dezvoltarea si implementarea unei strategii clare pentru a maximiza efectele Diseminarii celor doua Conferinte a Zilelor de Constientizare asupra Programului National privind Statutul Proiectului de Tara.

Obiectivele extinse vizeaza:

• dezvoltarea unor standarde educationale nationale si internationale transparente, a unor instrumente de invatare comparabile si a unor standarde de predare conform criteriilor Bologna.

• imbunatatirea calitatii metodologiei de predare si a utilizarii unor instrumente de predare inovative in cadrul Programului Tarilor.

• sustinerea internationalizarii participarii institutiilor UE si PC si a staff-ului de sustinere, precum si a mobilitatii si schimburilor de studenti.

• imbunatatirea calitatii si participarii absolventilor in cadrul sistemului educational si in ocuparea fortei de munca.

Project Description - English version

foto-DHC_AH_Iulie-2017Senatul Universității POLITEHNICA din București s-a reuniut în ședință extraordinară vineri, 7 iulie 2017, pentru a acorda titlul academic de Doctor Honoris Causa Domnului General-maior Albert HUSNIAUX - primul director al Agenției NATO pentru Cercetare și Tehnologie și primul Șef al cercetării NATO, personalitate de excepție din domeniul asigurării logisticii pentru transportul aeronautic, al pregătirii de luptă aeriene, al lansatoarelor de rachete (Ariane), al învățământului din domeniul aeronautic, al pregătirii strategice și al resurselor umane. 

 
Ceremonia de decernare a titlului a fost organizată în Rectorat - Sala Senatului Universităţii Politehnica din Bucureşti (Splaiul Independenţei nr.313, sector 6, Corp Rectorat, etaj 2), cu începere de la ora 13:30, în urma propunerii formulate de reprezentanții Facultăţii de Inginerie Mecanică și Mecatronică.

 

LAUDATIO

 

GALERIE FOTO EVENIMENT

MCH_0538 Universitatea POLITEHNICA din București este bucuroasă să anunțe lansarea Platformei Comunității Alumni UPB (UPB Alumni Community) - o platformă online de networking.

Stimați absolvenți, vă invităm să vă înregistrați pe https://upbcomunitatealumni.ro pentru a putea beneficia de toate oportunitățile pe care Comunitatea Alumni UPB le-a pregătit pentru voi!

Lansarea acestei platforme este primul pas din demersurile unviersității pentru a întări relațiile dintre absolvenți și aceasta, Comunitatea Alumni UPB fiind legătura permanentă dintre generațiile trecute și viitoare.

”Anii studenției reprezintă o perioadă cu totul specială pentru fiecare dintre noi. Este perioada în care tinerii construiesc prietenii pe viață și fac alegeri conștiente cu impact deosebit asupra viitorului lor. Fie că ne dăm seama sau nu, anii petrecuți în facultate ne modelează și ne definesc ca oameni.

Indiferent de experiențele trăite în anii studenției, plecăm în viață cu modele care vor contribui definitiv la formarea și dezvoltarea personalității.În viziunea UPB, competențele profesionale și transversale nu sunt singurele beneficii pe care o instituție de învățământ superior se angajează să le ofere studenților. Complementar, apare și nevoia de a dezvolta o comunitate de interese și practici, care să stimuleze componența relațională.

Platforma Comunității Alumni UPB își propune să fie o astfel de comunitate, venind în întâmpinarea dorințelor, nevoilor și intereselor absolvenților de a păstra legătura cu mediul universitar. Succesul profesional al absolvenților noștri reprezintă o confirmare fermă a misiunii și valorilor afirmate de universitatea noastră. 

Validând prestigiul instituțional al UPB, absolvenții ocupă poziții de top în cadrul celor mai prestigioase companii internaționale, unii dintre ei fiind antreprenori de succes. Acest fapt reprezintă o motivație solidă pentru a defini relația cu absolvenții noștri ca fiind prioritară în dezvoltarea, întărirea și păstrarea valorilor comunității academice a UPB. Ne dorim ca impactul acestei comunități să îi determine pe membrii Alumni să contribuie în mod colectiv la promovarea valorilor universității din care ei înșiși au făcut parte. 

Totodată, prin inițierea acestei platforme intenționăm atât consolidarea relațiilor la nivelul comunității academice a UPB, cât și dezvoltarea de noi colaborări cu mediul socio-economic și educaţional. Platforma Comunității Alumni UPB este instrumentul pe care vi-l încredințăm pentru a perpetua valorile celei mai proeminente instituții de învățământ tehnic superior.

Îmi doresc ca demersul nostru să vă inspire și împreună să construim cea mai redutabilă comunitate de Alumni!” - a declarat Domnul Rector - Mihnea Costoiu

GALERIE FOTO EVENIMENT

Marți, 20 Iunie 2017

We make things happen!

Finala Smart Start UP România a scos la iveală proiecte și antreprenori cu mult potențial. Din cele 47 de proiecte intrate în competiție au fost declarate finaliste 29, acestea fiind ulterior prezentate în fața unui juriu cu experiență în business format din Eduard Dumitrașcu – Președintele Asociației Române pentru Smart City și Mobilitate, Prof. Dr. Ing. Răzvan Rughiniș - Universitatea POLITEHNICA din București, Gabriel Mutu – Primarul Sectorului 6, Tatian Diaconu – CEO IMMOCHAN România, Gabriel Tomescu – CEO BMF Grup, Francesco D'Ambrosio – CEO EasyLumen și Sarolta Besenyei - Expert Comisia Europeană.

Cele mai bune proiecte finaliste au fost admise în etapa de mentorat alături de jurați după cum urmează:

  1. Urban Gardener al tânărului Stelian Mustea a captat atenția reprezentaților Primăriei Sectorului 6;
  2. Bee Woop al domnului Lungu Dan se dezvoltă alături de domnul Francesco D'Ambrosio;
  3. Proiectul R&D and Production Lab for Wearable Biomedical Tech al domnului Lungu Alexandru Valentin crește de asemenea, sub îndrumarea domnului Francesco D'Ambrosio;
  4. Autocamion Electric propus de Iliescu Mihail Alin are sprijinul domnului Gabriel Tomescu;
  5. CleanUP propus de Pană Mihail Alexandru și InstaHouse prezentat de domnul Moroianu George beneficiază de experiența și know how-ul domnului Gabriel Tomescu.

 

Succesul  Etapei I a proiectului Smart Start UP România ne încurajează să continuăm acest proiect. Urmăriți site-urile www.smartstartup.info , www.upb.ro și www.antreprenoriat.pub.ro pentru a afla informații legate de desfășurarea Etapei II.

 

 1

banner_Hundbold

Invitatie de a participa la prezentarea programelor de cercetare si burselor de cercetare acordate de catre Fundatia Alexander von Humboldt.

Evenimentul va avea loc in data de 29 iunie 2017, la Rectorat UPB - Sala Senatului (Etaj II), incepand cu ora 10.00.

Fundația Alexander von Humboldt promovează cooperarea științifică între cercetători străini și germani la nivel de excelență. Fundația acordă în fiecare an peste 700 de burse de cercetare și premii, menite să sprijine cercetători din străinătate să meargă în Germania pentru a lucra într-un proiect de cercetare împreună cu cercetători germani în cadrul unui institut-gazdă. Tema de cercetare este aleasă de către candidat. 

Fundația Alexander von Humboldt a sprijinit de-a lungul timpului cercetători din peste 140 de țări, creând o rețea de oameni de știință care cuprinde la ora actuală peste 26.000 de cercetători, printre aceștia numărându-se 50 de laureați ai premiului Nobel. Un singur lucru contează pentru a deveni membru al familiei Humboldt:  realizări individuale excelente. Nu există cote de țară, nici cote pentru diferitele discipline academice. Comisiile de selecție, formate din cercetători din toate disciplinele, hotărăsc în mod independent acordarea de burse, unicul criteriu fiind calitatea științifică a candidatului/candidatei. Sunt promovate persoane și nu proiecte. După prima finanțare a unui stagiu de cercetare, programele pentru alumni sprijină în mod flexibil cariera și dezvoltarea humboldtienilor și cooperarea între aceștia după sloganul “odată humboldtian, pentru totdeauna humboldtian”. Prin aceasta, Fundația dorește nu numai să creeze o rețea științifică, să întărească legăturile foștilor bursieri cu Germania, ci să întărească și relațiile dintre cele două culturi.

Prezentarea se adresează cadrelor didactice si de cercetare aflate în diferite etape ale parcursului profesional, de la profesori cunoscuți la nivel internațional, cercetatorilor cu experiență, postdoctoranzilor, dar si doctoranzilor în ultimul an de studiu. Pentru stiintele exacte nu este necesară cunoașterea limbii germane, cunoasterea limbii engleze este deajuns. Competiția este deschisă, nu există termene de depunere a candidaturilor.

Informații detaliate cu privire la programele și bursele de cercetare puteți găsi pe site-ul Fundatiei (https://www.humboldt-foundation.de) sau solicitând informații suplimentare la adresa de mail - Această adresă de e-mail este protejată de spamboți; aveți nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza

FOTO_01

Domnul Prim-ministrul Stanislaw Tillich a fost însoțit de o delegație compusă din reprezentanții ai 26 de companii gemane, și de domnul Sebastian Metz, Director General al Camerei de Comerţ şi Industrie Româno-Germane (AHK Romania).

Rectorul Mihnea Costoiu împreună cu reprezentanți ai UPB au însoțit delegația în vizita efectuată în laboratoarele din cadrul Centrului de Cercetări Avansate pentru Materiale, Produse și Procese Inovative (CAMPUS).

Vizita delegației a continuat cu o conferință care s-a desfășurat la Biblioteca Centrală UPB.

Aici, Domnul rector Mihnea Costoiu a făcut o prezentare amplă a universității, acordurile de cooperare pe care UPB le-a avut de-a lungul timpului cu universități din Germania, bursele acordate studenților prin programele europene, parteneriatele încheiate cu companiile germane etc.

 

GALERIE FOTO EVENIMENT

Foto_01

Rectorul Universității POLITEHNICA din București, Domnul Mihnea COSTOIU a primit vizita a 12 profesori americani

Universitatea POLITEHNICA din București a primit, marți, 13 iunie 2017, vizita Comisiei Fulbright Româno-Americane.

Întâlnirea a avut loc în cadrul programului organizat de Comisia Fulbright și susținut de Departamentul de Stat al Statelor Unite ale Americii, al cărui scop este să încurajeze universitățile din România să atragă studenți din SUA și să inițieze parteneriate și programe de schimb educațional cu instituții de învățământ superior din SUA.

Delegația a vizitat Centrul de Cercetări Avansate pentru Materiale, Produse și Procese Inovative (CAMPUS), unde Rectorul Costoiu a prezentat programele de studii ale universității, parteneriatele cu universități din SUA, precum și proiectele de cercetare dezvoltate în cadrul acestor colaborări interinstituționale.

Vizita delegației a continuat cu prezentarea Centrului de cercetare pentru produse, procese şi servicii inovative inteligente (PRECIS). Aici, profesorii au vizitat laboratoarele Facultății de Automatică și Calculatoare și au purtat discuții cu repezentanții facultății privind posibilitatea realizării de schimburi și mobilități între SUA și România pentru studenții și cercetătorii români.

GALERIE FOTO EVENIMENT

Pagina 4 din 33