Stiri

banner-cercetare_rezultate-finaleLista finală cu proiectele selectate pentru finantare.


Prin regula de redistribuire, aprobată în Consiliul de Administrație din 24 iulie 2016, cele 5 granturi rămase nealocate se redistribuie facultăților în ordinea punctajului obținut de primul proiect aflat sub linia de finanțare.  

Subliniem că proiectele care au obținut același punctaj au fost ordonate după regula precizată în Pachetul de informații la cap. 11 , alin. f) - Rezultatele competiției, astfel:

”..La punctaje egale departajarea se realizează după sub-punctajul total obținut pentru criteriile obiective, impact, metodologie. Dacă egalitatea se menține și în acest mod departajarea se face în ordine după punctajul obținut la criteriul obiective, apoi impact, apoi metodologie.”

Contractarea proiectelor selectate pentru finațare se va face între 1-15 septembrie 2017.

banner-CATALYST

Communicative Approaches in University Vocational Teaching Methodology focusing on Improving Educational Yield and Sustainability (CATALYST)

Universitatea Politehnica din Bucuresti (UPB) a castigat un proiect international finantat prin Erasmus+, din 15.10.2016 pana in 14.10.2019, in urma colaborarii cu 13 universitati si organizatii din strainatate.

Obiectivul principal al CATALYST il constituie dezvoltarea si implementarea unor curricule  fundamentale pedagogice cuprinzatoare folosind ECTS/proiect de Ajustare Modulara (Tuning Modular design) in invatamantul vocational universitar, pentru Vietnam si Laos.

CATALYSTCommunicative Approaches in University Vocational Teaching Methodology focusing on Improving Educational Yield and Sustainability

Partenerii in proiect sunt:

Din Europa:

  1. Universitatea Politehnica din Bucuresti (UPB)
  2. Technische Universität Dresden (TUD)
  3. Paul Francis East representing The Pyramid Group (TPG)
  4. Edge Hill University (EHU)
  5. Limerick Institute of Technology (LIT)

Din Vietnam:

  1. Ho Chi Minh University of Technical Education (HCMUTE)
  2. Ho Chi Minh University of Technology (HUTECH)
  3. Hanoi University of Science and Technology (HUST)
  4. University of Languages and International Studies – Vietnam National University (ULIS – VNU)
  5. Hung Yen University of Technology and Education (UTEHY)
  6. Vinh University of Technology Education (VUTED)

Din Laos:

  1. National University of Laos (NUoL)
  2. University of Health Sciences (UHS)

Informatii suplimentare privind Obiectivele Proiectului

Alte obiective specifice sunt urmatoarele:

• implementarea pregatirii limbii engleze de specialitate conform mecanismului de Asigurare a Calitatii (QA) pentru a asigura participarea efectiva la Programul de Tara si  a folosi acest pachet pentru cerintele de pregatire viitoare in cadrul institutiilor Tarii Partenere.

• implementarea Pregatirii Pedagogice pentru participantii la Programul de Tara pentru a asigura elaborarea de catre Programul Tarilor a unei Curricule de Fond dezvoltata conform necesitatilor locale privind curricula.

• organizarea unei pregatiri privind Asigurarea Calitatii pentru toti participantii la intalnirea initiala (Start Off) pentru a asigura deplina implementare a obiectivelor de proiect si pentru a asigura insusirea Planului de Calitate si a Planului de Contingenta.

• asigurarea infiintarii unei Platforme Online dupa o analiza a necesitatilor in Luna 2 a proiectului pentru incarcarea intregii documentatii academice si administrative.

• crearea unei intelegeri clare a managementului structurilor pentru o operare fluenta a activitatilor academice si administrative.

• dezvoltarea unei programe concentrate asupra persoanelor cu dizabilitati.

• asigurarea Sustenabilitatii prin intermediul Procesului de Acreditare Oficiala pentru Curricula de Fond care sa includa Agrementul de Recunoastere a Modulului Inter-Universitar si a Grupului de Actiune si pentru crearea unui Plan Strategic pentru diseminarea post-proiect si a sustenabilitatii.

• dezvoltarea si implementarea unei strategii clare pentru a maximiza efectele Diseminarii celor doua Conferinte a Zilelor de Constientizare asupra Programului National privind Statutul Proiectului de Tara.

Obiectivele extinse vizeaza:

• dezvoltarea unor standarde educationale nationale si internationale transparente, a unor instrumente de invatare comparabile si a unor standarde de predare conform criteriilor Bologna.

• imbunatatirea calitatii metodologiei de predare si a utilizarii unor instrumente de predare inovative in cadrul Programului Tarilor.

• sustinerea internationalizarii participarii institutiilor UE si PC si a staff-ului de sustinere, precum si a mobilitatii si schimburilor de studenti.

• imbunatatirea calitatii si participarii absolventilor in cadrul sistemului educational si in ocuparea fortei de munca.

Project Description - English version

Afis_lansare_carte_Bookfest_2017_01

Cartea "On the new perspectives of fractal theory. Fundaments and applications", Editura Academiei Române, 2017, ISBN 978-973-27-2745-4, autori Maricel Agop si Viorel-Puiu Paun, a fost lansata la targul international de carte Bookfest 2017, joi 25.05.2017,  Scena Agora, pavilion C4.


Cartea a fost singura oferta de carte stiintifica a Editurii Academiei Romane si a targului, mai ales ca este o editie omagiala, la 150 de ani de la infiintarea Academiei Romane si 300 de ani  pentru Academia Franceze.

 

Cu aceasta ocazie, domnul Academician Ioan Dumitrache si domnul Profesor Octavian Stanasila (Universitatea POLITEHNICA din Bucuresti), in numele Academiei Romane, impreuna cu domnul Profesor Vasile Preda (ex decan Facultatea de Matematica, Universitatea Bucuresti), au facut o frumoasa prezentare a volumului recent aparut.

 

foto-Grad-II

  CATALOG

Candidati înscriși la examenul pentru obținerea gradului didactic II

Foto_BIOLEV_01Proiectul de cercetare intitulat INSTALATIE PENTRU OBTINEREA PRIN LEVITATIE IN ATMOSFERA INERTA A ALIAJELOR BIO-COMPATIBILE USOARE DE INALTA PURITATE - BIOLEV este propus de o echipa inter-disciplinara alcatuita din Coordonator SC AAGES SRL din Tg. Mures, P1 – Universitatea Politehnica din Bucuresti si P2 – Universitatea de Medicina si Farmacie din Tg. Mures, avand ca scop realizarea unei instalatii flexibile pentru topire si tratare termica in camp de curenti de inalta frecventa  (inductie) a aliajelor usoare, bio-compatibile și bio-resorbabile, in conditii de puritate avansata. 


Ideea proiectului a aparut, in cadrul acestui parteneriat, din necesitatea de a se elabora aliaje usoare reactive bio-compatibile si bio-resorbabile pentru implanturi, din sistemul Mg-Ca. Obtinerea aliajelor speciale cu puritate avansata presupune eliminarea oricaror posibilitati de impurificare in procesul de topire si solidificare. Impurificarea se poate produce, fie din mediul de lucru (gaze dizolvate sau reactive), fie din interactiunea cu creuzetul sau din incarcatura metalica. Daca se utilizeaza materiale metalice de inalta puritate, efecte nocive pot aparea din interactiunea cu peretii creuzetului in timpul topirii, chiar daca se utilizeaza atmosfera de protectie inerta. Pentru a evita acest efect nedorit se utilizeaza instalatii care permit topirea in levitatie, adica prin sustentatia electro-magnetica cu curent de inductie a topiturii metalice. 

Scopul principal al proiectului este proiectarea si realizarea unei instalatii pentru obtinerea aliajelor bio-compatibile de inalta puritate, prin levitatie electro-magnetica in atmosfera inerta de argon. In completare, se urmareste demonstrarea functionalitatii instalatiei prin efectuarea de teste si incercari de obtinere a unei clase de aliaje usoare bio-compatibile din sistemul de aliere Mg-Ca, microaliate cu alte elemente cum ar fi: zinc, ytriu, zirconiu, siliciu etc., care pot fi utilizate pentru implanturi bio-resorbabile.

foto-instalatie-topire

Obiectivele proiectului sunt:

• Proiectarea, realizarea si implementarea la aplicant a unei noi instalatii de prelucrare in camp electromagnetic cu levitatie (propunere de brevet de inventie);

• Realizarea unei game de aliaje usoare din sistemul de aliere Mg-Ca cu puritate avansata si omologarea interna a tehnologiei de obtinere a acestora (propunere de brevet de inventie);

• Testarea caracteristicilor fizico-chimice, mecanice si metalurgice ale noilor tipuri de aliaje in vederea demonstrarii functionalitatii instalatiei.

• Valorificarea rezultatelor prin brevete, lucrari stiintifice publicate in reviste sau conferinte cu factor de impact peste 0,5 si cotate ISI, postare pe pagina web si organizarea unui workshop de diseminare cu participarea potentialilor beneficiari.  

Avantajele notabile ale utilizării acestui cuptor sunt acelea că nu există limită de temperatură superioară pentru topire, se crează conditii pentru obtinerea unor aliaje cu compoziție uniformă (ca urmare a unui efect puternic de agitare a topiturii datorat forțelor electromagnetice), topirea efectuandu-se fără contaminare iar solidificarea fiind controlata prin debitul de gaz inert injectat direct in incinta de obtinere. Totodata, curentii de camp permit orientarea si cresterea germenilor fazei solide, ceea ce permite finisarea granulatiei in aliajele speciale, obtinandu-se caracteristici fizico-chimice deosebite.

banner-for-web_scientific_01

17.07.2017

Rezultatele evaluării științifice - UPB-GEX 2017

  Lista punctaje evaluare științifică proiecte UPB-GEX 2017

Listele cu punctajele obținute pe facultăți s-au întocmit  în conformutate cu cele precizate la Cap.11,  pct.d)  din Pachetul de Informații GEX 2017.

Repartizarea numărului de granturi pe facultați  s-a realizat în conformitate cu cele precizate la Cap.1, alineatul 2, din Pachetul de Informații GEX 2017.

Contestațiile se primesc până pe 24.07.2017 ora 24:00.

În conformitate cu cele precizate la Cap. 11, pct.e) din Pachetul de Informații GEX 2017:

Se pot depune contestații de către directorii de proiect în termen de 5 zile lucrătoare  după data publicării rezultatelor evaluării. Contestațiile pot avea ca obiect exclusiv viciile de procedură pe care aplicantul le consideră neconforme cu precizările din pachetul de informații. Contestațiile nu pot avea ca obiect comentariile la punctajele  asociate criteriilor de evaluare. Contestațiile se pot transmite prin e-mail la adresa Această adresă de e-mail este protejată de spamboți; aveți nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza .

Publicarea rezultatelor finale ( proiectele selectate pentru finanțare) se face după rezolvarea tuturor contestațiilor.

Rezultate preliminare (19 iulie 2017)

La fiecare facultate se vor întocmi şi se vor afişa, pentru ambele modalități de desfășurare concurs PROBE SCRISE sau INTERVIU:

  • listele candidaţilor declaraţi ADMIŞI în ordinea descrescătoare a mediilor generale obţinute, ținându-se seama de opțiunile din fișa de înscriere;
  • listele candidaţilor declaraţi ADMISI prin REDISRIBUIRE, care îndeplinesc baremul minim de admitere, în ordinea descrescătoare a mediilor generale obţinute, indicându-se facultatea la care au fost admiși prin redistribuire pe baza opțiunilor făcute la înscriere;
  • lista candidaţilor declaraţi cu BAREMUL ÎNDEPLINIT, care au îndeplinit baremul minim de admitere dar nu au avut media de admitere la nici o facultate precizată în fișa de înscriere.
  • lista candidaţilor declaraţi RESPINŞI care nu îndeplinesc baremul minim de admitere, în ordine alfabetică;

Înmatriculări (19 - 20 iulie 2017)

În această etapă, fiecare candidat declarat admis pe bază de probă interviu sau pe bază de probe scrise la facultatea de bază sau prin redistribuire trebuie să se prezinte la secretariatul facultăţii în vederea înmatriculării în anul I de studii. Este necesară prezentarea documentului de identitate în original.

Un candidat declarat admis la mai multe facultăţi se poate înmatricula la maxim două dintre acestea, o facultate la buget, respectiv o facultate cu taxă de şcolarizare.

Orarul de lucru pentru înmatriculări este 8:00-18:00.

Taxa de înmatriculare este 50 RON.

În această etapă, este necesară prezentarea diplomei sau adeverinţei de bacalaureat în original.

Candidații declarați admiși, care nu se înmatriculează până la sfârșitul acestei etape, sunt eliminați din concurs, iar locurile lor devin vacante.

Aceste locuri rămase vacante se ocupă prin redistribuirea în cadrul facultăţii a candidaţilor admişi şi înmatriculaţi.

Rezultate finale (21 iulie 2017)

Se afişează, la fiecare facultate, începând cu ora 13.00:

Lista candidaţilor admişi şi înmatriculaţi, pe domenii

Situația locurilor vacante, pe domenii.


 

De asemenea absolvenții cursurilor de licență pot opta pentru unul dintre cele 181 de programe de masterat.

Admiterea la studii superioare de masterat va fi organizată în două etape.

Cea de-a doua etapă va avea loc în intervalul 28 august și 15 septembrie.

 Recomandăm consultarea prealabilă a listei cu programele de studii de masterat.  

Universitatea POLITEHNICA din București va actualiza constant informațiile cu privire la procesul de admitere pe canalele sale de comunicare: www.upb.ro, Facebook și Admitere UPB 2017.

 

Communicative Approaches in University Vocational Teaching Methodology focusing on Improving Educational Yield and Sustainability (CATALYST)

Universitatea Politehnica din Bucuresti (UPB) a castigat un proiect international finantat prin Erasmus+, din 15.10.2016 pana in 14.10.2019, in urma colaborarii cu 13 universitati si organizatii din strainatate.

Obiectivul principal al CATALYST il constituie dezvoltarea si implementarea unor curricule  fundamentale pedagogice cuprinzatoare folosind ECTS/proiect de Ajustare Modulara (Tuning Modular design) in invatamantul vocational universitar, pentru Vietnam si Laos.

CATALYSTCommunicative Approaches in University Vocational Teaching Methodology focusing on Improving Educational Yield and Sustainability

Partenerii in proiect sunt:

Din Europa:

  1. Universitatea Politehnica din Bucuresti (UPB)
  2. Technische Universität Dresden (TUD)
  3. Paul Francis East representing The Pyramid Group (TPG)
  4. Edge Hill University (EHU)
  5. Limerick Institute of Technology (LIT)

Din Vietnam:

  1. Ho Chi Minh University of Technical Education (HCMUTE)
  2. Ho Chi Minh University of Technology (HUTECH)
  3. Hanoi University of Science and Technology (HUST)
  4. University of Languages and International Studies – Vietnam National University (ULIS – VNU)
  5. Hung Yen University of Technology and Education (UTEHY)
  6. Vinh University of Technology Education (VUTED)

Din Laos:

  1. National University of Laos (NUoL)
  2. University of Health Sciences (UHS)

Informatii suplimentare privind Obiectivele Proiectului

Alte obiective specifice sunt urmatoarele:

• implementarea pregatirii limbii engleze de specialitate conform mecanismului de Asigurare a Calitatii (QA) pentru a asigura participarea efectiva la Programul de Tara si  a folosi acest pachet pentru cerintele de pregatire viitoare in cadrul institutiilor Tarii Partenere.

• implementarea Pregatirii Pedagogice pentru participantii la Programul de Tara pentru a asigura elaborarea de catre Programul Tarilor a unei Curricule de Fond dezvoltata conform necesitatilor locale privind curricula.

• organizarea unei pregatiri privind Asigurarea Calitatii pentru toti participantii la intalnirea initiala (Start Off) pentru a asigura deplina implementare a obiectivelor de proiect si pentru a asigura insusirea Planului de Calitate si a Planului de Contingenta.

• asigurarea infiintarii unei Platforme Online dupa o analiza a necesitatilor in Luna 2 a proiectului pentru incarcarea intregii documentatii academice si administrative.

• crearea unei intelegeri clare a managementului structurilor pentru o operare fluenta a activitatilor academice si administrative.

• dezvoltarea unei programe concentrate asupra persoanelor cu dizabilitati.

• asigurarea Sustenabilitatii prin intermediul Procesului de Acreditare Oficiala pentru Curricula de Fond care sa includa Agrementul de Recunoastere a Modulului Inter-Universitar si a Grupului de Actiune si pentru crearea unui Plan Strategic pentru diseminarea post-proiect si a sustenabilitatii.

• dezvoltarea si implementarea unei strategii clare pentru a maximiza efectele Diseminarii celor doua Conferinte a Zilelor de Constientizare asupra Programului National privind Statutul Proiectului de Tara.

Obiectivele extinse vizeaza:

• dezvoltarea unor standarde educationale nationale si internationale transparente, a unor instrumente de invatare comparabile si a unor standarde de predare conform criteriilor Bologna.

• imbunatatirea calitatii metodologiei de predare si a utilizarii unor instrumente de predare inovative in cadrul Programului Tarilor.

• sustinerea internationalizarii participarii institutiilor UE si PC si a staff-ului de sustinere, precum si a mobilitatii si schimburilor de studenti.

• imbunatatirea calitatii si participarii absolventilor in cadrul sistemului educational si in ocuparea fortei de munca.

Project Description - English version

Pagina 2 din 32