Stiri

Universitatea POLITEHNICA din București comunică poziția sa în clasificarea SCImago Institution Rankings pe anul 2016.

SCImago Institutions Rankings (SIR) este o clasificare a instituțiilor de învățământ superior și de cercetare-dezvoltare din întreaga lume. Instituțiile sunt ierarhizate în funcție de trei seturi diferite de indicatori ce se bazează pe măsurarea performanțelor de cercetare, inovare și și a relevanței rezultatelor publicate.

Din România, în clasamentul SIR Global 2016 sunt nominalizate 19 universităţi şi 4 institute de cercetare. Lista acestora este anexată prezentului comunicat.

Clasificarea este realizată din datele înregistrate în baza internațională SCOPUS.

SCImago Report 2016 – Romania


Rank

Global Rank

Institution

Country

Sector

1
552
Politehnica University of Bucharest
ROU
Higher educ.
2
599
Politehnica University of Timisoara
ROU
Higher educ.
3
600
Babes-Bolyai University
ROU
Higher educ.
4
602
Gheorghe Asachi Technical University of Iasi
ROU
Higher educ.
5
618
Carol Davila University of Medicine and Pharmacy
ROU
Higher educ.
6
626
Technical University of Cluj-Napoca
ROU
Higher educ.
7
628
University of Bucharest
ROU
Higher educ.
8
632
Alexandru Ioan Cuza University
ROU
Higher educ.
9
634
West University of Timisoara
ROU
Higher educ.
10
639
University of Craiova
ROU
Higher educ.
11
644
University Dunarea de Jos of Galati
ROU
Higher educ.
12
652
Transilvania University of Brasov
ROU
Higher educ.
13
656
Iuliu Hatieganu University of Medicine and Pharmacy Cluj Napoca
ROU
Higher educ.
14
661
University of Medicine and Pharmacy Victor Babes
ROU
Higher educ.
15
670
Bucharest Academy of Economic Studies
ROU
Higher educ.
16
673
Universitatea Petrol-Gaze din Ploiesti
ROU
Higher educ.
17
679
Ovidius University
ROU
Higher educ.
18
679
University of Oradea
ROU
Higher educ.
19
683
Universitatea Lucian Blaga din Sibiu
ROU
Higher educ.

banner_First_Lego_League

Din 2016/2017 elevii din România pot participa la FIRST® LEGO®League cea mai importantă competiţie în domeniul tehnologiei şi roboticii dedicată copiilor şi adolescenţilor cu vârstă cuprinsă între 9 şi 16 ani.

FIRST LEGO LEAGUE România a avut  loc la Bucureşti, pe dată de 12 martie 2017, la Rectoratul Universității POLITEHNICA din București, între orele 10:00 – 16:30.

Competiţiile FIRST LEGO League se desfăşoară în prezent în circa 80 de ţări, și la ele participă peste 290.000 de copii.

În cadrul sezonului curent, Animal Allies, echipele de concurs au explorat interacţiunea dintre om şi animal şi au trebuit să găsească soluţii care să îmbunătăţească această interacţiune.

În România, 23 de echipe de concurs din 9 oraşe din România au răspuns acestei provocări.

Cele mai bune echipe vor fi invitate să participe la evenimentele internaţionale din SUA, Danemarca şi UK.

FIRST LEGO League îşi propune să sporească interesul tinerilor pentru ştiinţă, inginerie şi matematică şi să-i motiveze să urmeze o carieră în domeniu.

În cadrul competiţiei, participanţii proiectează, construiesc, programează şi testează un robot autonom care să poată rezolva în mod independent o serie de misiuni, aplică concepte din matematică şi ştiinţă, elaborează soluţii inovative pentru rezolvarea unor probleme reale, lucrează în echipe şi dezvoltă aptitudini importante pentru carieră şi viaţă.

Programul competiţional FIRST Lego League este alcătuit din trei elemente: proiectul de cercetare, proba de robotică şi valorile fundamentale.

În ziua concursului, echipele vor încerca să rezolve cât mai multe misiuni cu ajutorul robotului construit.

Detalii suplimentare puteti gasi pe site-ul evenimentului - http://firstlegoleague.ro/

GALERIE FOTO EVENIMENT

banner-Olimpiada

Studenţii Universităţii Politehnica din Bucuretişti au obţinut 3 medalii de aur şi 3 medalii de argint la cea de a-XI-a ediţie a Olimpiadei Internaţionale de Matematică-SEEMOUS 2017(South Eastern European Mathematical Olympiad for University Students), ce s-a desfăşurat anul acesta, în perioada 28 februarie-5 martie, la Ohrid, în Macedonia.

La startul competiţiei internaţionale, anul acesta s-au aliniat 84 de studenţi din 18 universităţi din Bulgaria, Grecia, Turkmenistan, Argentina şi România, echipa Universităţii Politehnica Bucureşti fiind formată din studenţi aflaţi în primii doi ani de studiu la Facultăţile Automatică şi Calculatoare şi Chimie Aplicată şi Ştiinţa Materialelor, fiind coordonaţi de către prof.univ.dr. Ioana Luca (Leader) şi asist.univ. Alexandru Negrescu (Deputy Leader), ambii de la Departamentul  Metode şi Modele Matematice din cadrul facultăţii de “Științe Aplicate”.

De remarcat este şi faptul că, pe lângă cele şase medalii obţinute, echipa Universităţii Politehnica din Bucuretişti a obţinut, prin studentul din anul II al  Facultăţii de Automatică şi Calculatoare, Emanuel Necula, medalia de aur, dar şi punctajul maxim înregistrat în concurs. Astfel, Emanuel Necula repetă performanţa atinsă la ediţia din 2016 a SEEMOUS, când competiţia a fost organizată în localitatea Protaras din Cipru.

De asemenea, studenţii din anul I ai facultăţilor Automatică şi Calculatoare şi Chimie Aplicată şi Ştiinţa Materialelor, Sebastian Cojocaru, respectiv Alexandru Brătei au obţinut aurul. Alţi trei studenţi aflaţi în primii doi ani de studiu la Facultatea de Automatică şi Calculatoare ,Cristian Pavel, Amir Zamfiratos şi Iustin Sirbu au obţinut medalii de argint.

SEEMOUS este un concurs cu participare internațională organizat de către Societatea Matematică din Sud-Estul Europei și care se adresează studenților din primii doi ani de studiu. La ediţia din 2016, Universitatea Politehnica din Bucureşti a obţinut o medalie de aur şi patru medalii de argint.

 

foto_01

Îl conducem astăzi pe ultimul drum pe profesorul Gheorghe Oprescu, directorul Departamentului Economie din cadrul Universității POLITEHNICA din București și membru al Comisiei Prezidențiale privind Proiectul de țară.

Fost vicepreşedinte (1996-2001), consilier al preşedintelui (2002-2004) şi preşedinte al Consiliului Concurenţei, a coordonat negocierile României  pentru capitolul 6 „Concurenţa” (2002-2004) cu Comisia Europeană. 

Profesionalismul, ținuta morală și modestia rar întâlnite au făcut din profesorul Oprescu un reper în viața universității.

Iubit de studenți și colegi și respectat de societate,  ne-a părăsit un Mare Profesor și OM!  

Dumnezeu să îl ierte!

STIINTA_BUCURESTI_FEB2017La sediul Federației Române de Baschet a avut loc astăzi prima conferintă de presă a secției de baschet a Clubului Sportiv Universitar Știința București prin care oficialii noștri au prezentat rețeta de succes pe care o propun pentru viitorul baschetului românesc. 

Invitați speciali ai evenimentului au fost doamna Claudia Georgescu, directorul Federației Sportului Școlar și Universitar (FSSU), domnul Horia Păun – președintele Federației Române de Baschet (FRB), domnul Victor Mihăilescu – directorul Clubului Sportiv Universitar Știința București și domnul Vasile Gîlcă, managerul secției de baschet. 

Plăcut surprins de suflul nou adus de clubul nostru, președintele Federației Române de Baschet a declarat: „Vă felicit pentru acest proiect, pentru entuziasmul pe care îl aveți și energia pe care o aduceți în peisajul baschetului românesc. Ne-am bucura să avem astfel de proiecte în mai multe locuri din țară și m-aș bucura dacă proiectul viabil pe care l-ați prezentat astăzi va prinde contur.

Partea a doua a conferinței de presă a adus în fața jurnaliștilor stafful echipelor de baschet (U18, U20 și Liga 1) ale clubului Știința București, cei ce, cu mândrie, își spun „Bufnițele din Regie”. Key speakers în această parte secundă a conferinței au fost: Goran Vrkic (antrenor principal Liga 1), Ionuț Bâscoveanu (antrenor principal U20), Dan Cîmpean (consultant pe partea de marketing, comunicare și vânzări a secției de baschet) și Vasile Gîlcă (președintele secției de baschet). Cu toții au vorbit despre proiectul propus de Știința București și despre avantajele pe care le aduce un astfel de concept. 

Ionuț Bâscoveanu„Avem un staff numeros, în stilul marilor echipe și acest lucru ne ajută să ne concentrăm exclusiv pe munca pe care o avem de făcut. Am văzut pariul de mai devreme și acest lucru ne responsabilizează și mai tare.”

Goran Vrkic„Mi-a plăcut de la început acest proiect și m-am alăturat acestei idei imediat, cu toată inima. Programe similare există în Serbia și cred că aceasta este rețeta de succes. Am încredere deplină în stafful meu și sunt convins că ne vom atinge obiectivele”.

Vasile Gîlcă„Dacă vom reuși să pregătim jucătorii pentru echipa națională, atunci promovarea pe prima scenă baschetbalistică va veni ca o consecință. În momentul în care vom promova nu vom renunța nici o secundă la ideea de a avea întreaga echipă formată din jucători români. Sunt sigur că pe parcursul timpului mulți jucători valoroși din România vor ajunge să îmbrace tricoul Științei București”.

Dan Cîmpean„Pregătim o serie de acțiuni inovative pe partea de marketing și comunicare. Un prim pas a fost această conferință de presă. Ne dorim să asigurăm o mai bună expunere ”Bufnițelor din Regie” prin mijloacele clasice de comunicare, dar, mai ales, prin acțiunile pe care le vom întreprinde alături de sponsori. „Știința de a arunca la coș... selectiv” și „If you wanna be high, JUMP” sunt două programe pe care ne dorim să le dezvoltăm la nivel național!”

DSC_0047

Reprezentanții universităților acreditate de stat și private, din toată țara, participă la reuniunea Consiliului Național al Rectorilor (CNR), organizată la Universitatea POLITEHNICA din București. Întâlnirea este prezidată de către Sorin Cîmpeanu, președintele CNR, alături de Mihnea Costoiu, secretarul general al CNR.


Evenimentul beneficiază de prezența ministrului educatiei naționale, Pavel Năstase, a ministrului cercetării și inovării, Șerban - Constantin Valeca și a ministrului sănătății, Florian Bodog. 


Printre temele supuse dialogului se numără: perspectivele cercetării științifice în România, criterii de abilitare versus criterii pentru promovarea în cariera didactică, calitate în învățământul superior, internaționalizarea învățământului superior, criteriile generale de acordare a burselor și a altor forme de sprijin pentru studenți, fundamentarea cifrei de școlarizare pentru anul universitar 2017 – 2018 și finanțarea învățământului superior.

Printre vorbitori se află și Iordan Petrescu, președintele Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Superior, iar la finalul întâlnirii, cei 65 de rectori prezenți vor adopta o rezoluție, ce va fi făcută publică, printr-un comunicat de presă.

COMUNICAT DE PRESA

GALERIE FOTO EVENIMENT

afis_final_DONARE_SANGE

Universitatea POLITEHNICA din București, prin Centrul de cultură, voluntariat, sport și activități recreative, își propune să contribuie la susținerea și încurajarea acțiunilor de donare benevolă de sânge. Ultimele statistici privind procentul donatorilor de sânge la nivel național (1,7% din populația României, comparativ cu 66% - Austria sau 52% - Franța) reprezintă un semnal de alarmă cu privire la nevoia pregnantă și permanentă de sânge și de preparate sanguine.

Astfel, pentru a încuraja conceptul de donare de sânge benevolă, ca simplu gest de sprijin adus sistemului național de sănătate și de solidaritate și inițiativă cetățenească față de pacienții aflați în situații de criză, Universitatea POLITEHNICA din București a înființat în parteneriat cu Centrul de Transfuzie Sanguină al Ministerului Apărării Naționale un PUNCT DE RECOLTARE A SÂNGELUI, deschis în zilele de marți și joi, între orele 08.00 12.00. Acesta este amplasat în Complexul Studențesc Regie, Strada Splaiul Independenței nr. 290, Corp H, lângă cabinetele medicale stomatologice.

CRITERII DE ELIGIBILITATE DONATORI

Pentru a putea deveni donator de sânge, trebuie să îndeplineşti următoarele condiţii:

 Să fii cetăţean român cu domiciliul în România sau cetăţean al Uniunii Europene cu reşedinţa în România;

  • Să fii cetăţean român cu domiciliul în România sau cetăţean al Uniunii Europene cu reşedinţa în România;
  • Să ai între 18 și 60 ani;
  • Să ai greutatea cuprinsă în intervalul 50 – 100 kg femeile şi 60 – 120 kg bărbaţii;
  • Tensiunea arterială sistolică să fie între 10 şi 18mmH;
  • Să nu fi suferit intervenţii chirurgicale în ultimele luni;
  • Femeile să nu fie: însărcinate, în perioada de lăuzie (1 an și jumătate după naștere) sau în perioada menstruală (± 5 zile);
  • Să nu fi consumat băuturi alcoolice cu cel puţin 72 de ore înaintea donării;
  • Să nu ai/să nu fi avut următoarele: afecţiuni cardiovasculare, ale sistemului nervos central, tendinţa patologică la sângerare, afecţiuni ale tractului gastrointestinal, afecţiuni ale tractului genitourinar, hematologice, renale, metabolice şi endocrine, ale sistemului respirator, dermatologice, reumatologice şi imunologice, alergii, intervenţii chirurigicale, boli profesionale, infecţioase şi parazitare, afecţiuni maligne şi encefalopatie spongiforma transmisibilă;

În ziua donării:

  • Sunt permise următoarele alimente: pâine cu gem, biscuiți, covrigi, banane (alimente de post!);
  • Nu consuma alimente grase! (lapte și derivate, carne, ouă);
  • Este recomandat consumul de băuturi precum: apă, cafea, suc;
  • Nu fuma înaintea donării.

La donare trebuie să te prezinţi cu unul dintre următoarele documente:

  • Buletin sau carte de identitate, în original;
  • Document provizoriu de identitate, în original;
  • Carnet de conducere eliberat în România, în original;
  • Carte de alegător, în original;
  • Carnet de serviciu, în cazul militarilor;
  • Paşaport, în original;
  • Paşaport, pentru cetăţenii altor state care locuiesc în România de cel puţin un an.

AVANTAJELE ȘI BENEFICIILE DONĂRII DE SÂNGE

Drepturile donatorului:

  • Să primeşti rezultatele testelor efectuate pe sângele recoltat: RH; grupă sangvină; Hepatita B (HVB), C (HCV); HIV(SIDA); HTLV (leucemie); LUES (siffilis); ALT (probe hepatice). Acestea sunt confidenţiale;
  • 1 zi liberă de la locul de muncă (în cazul angajaţilor cu carte de muncă) sau o zi scutire de frecvenţă pentru elevi, studenţi şi militari, în ziua donării;
  • Decontarea cheltuielilor de transport dacă ai domiciliul sau reşedinţa în altă localitate decât cea în care îşi are sediul instituţia la care se face donarea de sânge;
  • Reducere de 50% la abonamentul pentru transportul în comun (pentru 30 de zile) dacă donarea se face la instituţia de profil din localitatea de domiciliu sau din cea în care donatorul este angajat;
  • Alocaţie de hrană sub forma tichetelor de masă sau o masă (alimente) post donare la centrul de transfuzii;
  • Să fii informat asupra motivelor excluderii tale de la donare.

Beneficii pentru organism:

Sângele este împrospătat, imunitatea organismului creşte, riscul de paralizie şi accident vascular se reduc cu 30%. Un plus? În urma donării de sânge, rezistenţa organismului la şocuri creşte, astfel că, dacă vei suferi un accident, reacţia organismului îi va ajuta pe medici, acesta fiind deja obişnuit cu pierderea de sânge şi înlocuirea lui.

Cât se donează: La o donare se recoltează 450 ml – 500 ml de sânge, cantitate ce se reface ca volum în câteva ore, celular în 2 săptămâni.

Siguranţa donării:

  • Trusa utilizată pentru fiecare donare este sterilă şi de unică folosinţă;
  • Nu există riscul contaminării cu HIV sau alte virusuri;
  • Senzaţia de leşin sau de oboseală după donare este întâlnită rar;
  • Poţi dona doar dacă starea de sănătate îţi permite şi te simţi bine.

După donare: Este recomandat să creşti consumul de lichide în primele 24 de ore după donare.

Pentru mai multe informații sau pentru a face o programare, ne puteți contacta la adresa de e-mail: Această adresă de e-mail este protejată de spamboți; aveți nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza .

banner-GEX2017

Se lansează competiția de granturi interne UPB - GEX 2017.

Vă invităm să consultați documentele competiției:

În perioada  16.01.2017 - 30.01.2017 puteți să transmiteți observațiile și propunerile Dvs .la adresa de e-mail: Această adresă de e-mail este protejată de spamboți; aveți nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza .

Deasemeni vă invităm să consultați îndrumarul pentru depunerea aplicațiilor utilizînd platforma electronică Easy Chair.

Observațiile și propunerile Dumneavoastră le puteți transmite la adresa Această adresă de e-mail este protejată de spamboți; aveți nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza .

În urma consultărilor s-au operat unele modificări în Pachetul de informații referitoare la subdomeniile de specializare, la solicitările potențialilor aplicanți, cu acordul decanilor facultăților.

Deschiderea platformei electronice Easy Chair pentru depunerea aplicațiilor se va face imediat ce se va aproba bugetul competiției în cadrul Consiliului de Administrație al UPB.

Pagina 1 din 28