Stiri

Marți, 20 Iunie 2017

We make things happen!

Finala Smart Start UP România a scos la iveală proiecte și antreprenori cu mult potențial. Din cele 47 de proiecte intrate în competiție au fost declarate finaliste 29, acestea fiind ulterior prezentate în fața unui juriu cu experiență în business format din Eduard Dumitrașcu – Președintele Asociației Române pentru Smart City și Mobilitate, Prof. Dr. Ing. Răzvan Rughiniș - Universitatea POLITEHNICA din București, Gabriel Mutu – Primarul Sectorului 6, Tatian Diaconu – CEO IMMOCHAN România, Gabriel Tomescu – CEO BMF Grup, Francesco D'Ambrosio – CEO EasyLumen și Sarolta Besenyei - Expert Comisia Europeană.

Cele mai bune proiecte finaliste au fost admise în etapa de mentorat alături de jurați după cum urmează:

  1. Urban Gardener al tânărului Stelian Mustea a captat atenția reprezentaților Primăriei Sectorului 6;
  2. Bee Woop al domnului Lungu Dan se dezvoltă alături de domnul Francesco D'Ambrosio;
  3. Proiectul R&D and Production Lab for Wearable Biomedical Tech al domnului Lungu Alexandru Valentin crește de asemenea, sub îndrumarea domnului Francesco D'Ambrosio;
  4. Autocamion Electric propus de Iliescu Mihail Alin are sprijinul domnului Gabriel Tomescu;
  5. CleanUP propus de Pană Mihail Alexandru și InstaHouse prezentat de domnul Moroianu George beneficiază de experiența și know how-ul domnului Gabriel Tomescu.

 

Succesul  Etapei I a proiectului Smart Start UP România ne încurajează să continuăm acest proiect. Urmăriți site-urile www.smartstartup.info , www.upb.ro și www.antreprenoriat.pub.ro pentru a afla informații legate de desfășurarea Etapei II.

 

 1

banner_Hundbold

Invitatie de a participa la prezentarea programelor de cercetare si burselor de cercetare acordate de catre Fundatia Alexander von Humboldt.

Evenimentul va avea loc in data de 29 iunie 2017, la Rectorat UPB - Sala Senatului (Etaj II), incepand cu ora 10.00.

Fundația Alexander von Humboldt promovează cooperarea științifică între cercetători străini și germani la nivel de excelență. Fundația acordă în fiecare an peste 700 de burse de cercetare și premii, menite să sprijine cercetători din străinătate să meargă în Germania pentru a lucra într-un proiect de cercetare împreună cu cercetători germani în cadrul unui institut-gazdă. Tema de cercetare este aleasă de către candidat. 

Fundația Alexander von Humboldt a sprijinit de-a lungul timpului cercetători din peste 140 de țări, creând o rețea de oameni de știință care cuprinde la ora actuală peste 26.000 de cercetători, printre aceștia numărându-se 50 de laureați ai premiului Nobel. Un singur lucru contează pentru a deveni membru al familiei Humboldt:  realizări individuale excelente. Nu există cote de țară, nici cote pentru diferitele discipline academice. Comisiile de selecție, formate din cercetători din toate disciplinele, hotărăsc în mod independent acordarea de burse, unicul criteriu fiind calitatea științifică a candidatului/candidatei. Sunt promovate persoane și nu proiecte. După prima finanțare a unui stagiu de cercetare, programele pentru alumni sprijină în mod flexibil cariera și dezvoltarea humboldtienilor și cooperarea între aceștia după sloganul “odată humboldtian, pentru totdeauna humboldtian”. Prin aceasta, Fundația dorește nu numai să creeze o rețea științifică, să întărească legăturile foștilor bursieri cu Germania, ci să întărească și relațiile dintre cele două culturi.

Prezentarea se adresează cadrelor didactice si de cercetare aflate în diferite etape ale parcursului profesional, de la profesori cunoscuți la nivel internațional, cercetatorilor cu experiență, postdoctoranzilor, dar si doctoranzilor în ultimul an de studiu. Pentru stiintele exacte nu este necesară cunoașterea limbii germane, cunoasterea limbii engleze este deajuns. Competiția este deschisă, nu există termene de depunere a candidaturilor.

Informații detaliate cu privire la programele și bursele de cercetare puteți găsi pe site-ul Fundatiei (https://www.humboldt-foundation.de) sau solicitând informații suplimentare la adresa de mail - Această adresă de e-mail este protejată de spamboți; aveți nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza

FOTO_01

Domnul Prim-ministrul Stanislaw Tillich a fost însoțit de o delegație compusă din reprezentanții ai 26 de companii gemane, și de domnul Sebastian Metz, Director General al Camerei de Comerţ şi Industrie Româno-Germane (AHK Romania).

Rectorul Mihnea Costoiu împreună cu reprezentanți ai UPB au însoțit delegația în vizita efectuată în laboratoarele din cadrul Centrului de Cercetări Avansate pentru Materiale, Produse și Procese Inovative (CAMPUS).

Vizita delegației a continuat cu o conferință care s-a desfășurat la Biblioteca Centrală UPB.

Aici, Domnul rector Mihnea Costoiu a făcut o prezentare amplă a universității, acordurile de cooperare pe care UPB le-a avut de-a lungul timpului cu universități din Germania, bursele acordate studenților prin programele europene, parteneriatele încheiate cu companiile germane etc.

 

GALERIE FOTO EVENIMENT

Foto_01

Rectorul Universității POLITEHNICA din București, Domnul Mihnea COSTOIU a primit vizita a 12 profesori americani

Universitatea POLITEHNICA din București a primit, marți, 13 iunie 2017, vizita Comisiei Fulbright Româno-Americane.

Întâlnirea a avut loc în cadrul programului organizat de Comisia Fulbright și susținut de Departamentul de Stat al Statelor Unite ale Americii, al cărui scop este să încurajeze universitățile din România să atragă studenți din SUA și să inițieze parteneriate și programe de schimb educațional cu instituții de învățământ superior din SUA.

Delegația a vizitat Centrul de Cercetări Avansate pentru Materiale, Produse și Procese Inovative (CAMPUS), unde Rectorul Costoiu a prezentat programele de studii ale universității, parteneriatele cu universități din SUA, precum și proiectele de cercetare dezvoltate în cadrul acestor colaborări interinstituționale.

Vizita delegației a continuat cu prezentarea Centrului de cercetare pentru produse, procese şi servicii inovative inteligente (PRECIS). Aici, profesorii au vizitat laboratoarele Facultății de Automatică și Calculatoare și au purtat discuții cu repezentanții facultății privind posibilitatea realizării de schimburi și mobilități între SUA și România pentru studenții și cercetătorii români.

GALERIE FOTO EVENIMENT

site_01

În data de 29 mai 2017, a avut loc la sediul Ambasadei Republicii Franceze în România  semnarea Acordului-Cadru de Cooperare și a celui de Dublă Diplomă între universitățile membre ale Alianței Române a Universităților Tehnice (ARUT) și Grupul Institutelor Naționale de Științe Aplicate (Grupul INSA).

În cadrul evenimentului festiv au luat cuvântul Excelența Sa domnul François SAINT-PAUL, Ambasadorul Republicii Franceze în România, domnul Mihnea COSTOIU, Rectorul Universității POLITEHNICA din București, domnul Jean Marie CASTELAIN, Directorul INSA Centre Val de Loire și domnul François Coste, Președintele Camerei Franceze de Comerț și Industrie din România.

De asemenea, la eveniment au fost prezenți reprezentanți ai Ministerului Educației Naționale, directori ai Grupului INSA, rectori și profesori din cadrul universităților membre ARUT, reprezentanți ai Camerei Franceze de Comerț și Industrie în România (CCIFER), reprezentanți ai companiilor și departamentelor de resurse umane, agenți de cooperare universitară și științifică, precum și diplomați francezi.

Acțiunile de cooperare dintre ARUT și INSA vizează schimbul de studenți din ciclurile de licență sau masterat, programe de dublă diplomă, schimbul de personal academic și administrativ, proiecte comune de cercetare, publicații comune, schimbul de informații privind programele și metodele de predare, organizarea în comun de seminarii, ateliere, cursuri, conferințe, precum și organizarea oricăror alte activități legate de propriile programe academice și științifice.

Studenții înscriși în cadrul programului de dublă-diplomă vor beneficia de obținerea a două diplome, respectiv Diploma de master într-una din universităţile membre ARUT și Diploma de inginer (echivalentă cu titlul de master) într-una din universităţile grupului INSA.

Momentul festiv s-a încheiat cu înmânarea Premiului de Excelență de către Mihnea Costoiu, Rectorul UPB, Excelenței Sale domnului François SAINT-PAUL, Ambasadorul Republicii Franceze în România, pentru devotamentul și profesionalismul cu care a sprijinit învățământul superior românesc.

S-a finalizat analiza contestațiilor primite în urma afișării rezultatelor verificării  eligibilității la proiectele depuse la apelul GEX 2017.

Rezultatul final cu lista proiectelor declarate  eligibilite îl găsiți la Pagina Cercetare - Programe interne cercetare (http://www.upb.ro/anunturi-interne-cercetare.html).

Banner_WEBDAYS

Webdays este un concept inovator, care vine în sprijinul tinerilor pasionați de web, noi tehnologii și antreprenoriat. Acesta este conceput în două formate : fie se desfășoară pe parcursul a trei zile consecutive, într-o variantă mai scurta, fie pe parcursul a şapte zile consecutive, varianta lungă.

Primul eveniment Webdays a avut loc în Africa, în anul 2011, la inițiativa fondatorului grupului Founder Family, Farid Arab.

Cu timpul, acest concept a devenit o referință a continentului. Astăzi, conceptul Webdays se derulează în mai mult de 20 de țări, România fiind prima țară europeană care a găzduit evenimentul. Acesta a avut loc în «Biblioteca Centrală» a Universității  POLITEHNICA din București.

Evenimentul s-a derulat în perioada 21-23 aprilie 2017, deschiderea oficială având loc la Castelul Bran, joi 20 aprilie. Realizarea acestuia a fost posibilă datorită dorinței de a întâlni oameni creativi și de a învăța lucruri noi, dintr-o perspectivă occidentală, a voluntarilor din asociația: “Comité des Etudiants Francophones Gaudeamus” (CEFG). Pe parcursul celor 6 luni de activitate, asociația CEFG a demonstrat un puternic spirit de implicare în lumea francofonă, aceasta susținând mai multe evenimente menite să implice studenții în diverse proiecte, precum organizarea acestui eveniment de mare avergură.

Pe tot parcursul organizării au fost evidențiate calități ale coordonatorilor și membrilor precum motivația, seriozitatea și implicarea. Cele 3 zile de Webdays au constat într-o serie interactivă de ateliere ce au avut ca și concept de bază, tematica pe subiecte de actualitate precum : antreprenoriatul, jocurile video, plăți electronice, telecomunicații, dezvoltarea durabilă. Aceste ateliere au fost difuzate, live pe facebook, de către conferențiari și înca se pot găsi pe pagina STARTUP.LIVE, unde sunt și interviurile cu cele doua ascociații participante, și anume AESO (Fac. de Inginerie Aerospațială) și clubul de robotică, RobotiqueFF(Fac. FILS).

Printre participanții evenimentului Webdays s-au numărat și invitați din mediul francofon, studenți ai Universității Tehnice din Cluj-Napoca și membrii ai CRU (“Centre de réussite universitaire”), studenți ai Universitatii de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa” din Iași, dar și studenți francofoni din țări precum : Republica Moldova, Albania, Macedonia, dar și din Armenia. Prezența acestora se datorează legăturilor Asociației cu mediul francofon din Romania și parteneriatului obținut cu OIF “Organizația internațională a francofoniei”.

După realizarea cu succes a evenimentului WEBDAYS, Comitetul nostru pregătește un nou eveniment ce va avea loc pe data de 3 iunie și care prezintă drept nucleu multiculturalitatea și diferențele dintre oameni. Mai multe detalii despre acest eveniment și despre activitățile desfășurate de asociația noastră le puteți găsi pe site-ul : www.asso-cef.org

FOTO-02

22 Mai 2017

Rezultatul final cu lista  proiectelor declarate eligibile, după  analiza contestațiilor îl găsiți la Pagina Cercetare - Programe interne cercetare (http://www.upb.ro/anunturi-interne-cercetare.html).

Pagina 1 din 30